تست اعتماد به نفس
نوشته شده توسط : سارا امیدی صدر

تست اعتماد به نفس – خودکارآمدی

احتمالا پرسشی که در ذهن شما ایجاد شده این است که آیا خود کارآمدی بر توانایی انجام کارها اثر می‌گذارد؟
برای پاسخ به این پرسش کافی است تست اعتماد به نفس زیر را انجام دهید.

آزمون روانشناسی – سطح خود کارامدی شما چه میزان است؟

 

دستورالعمل انجام تست اعتماد به نفس – خودکارآمدی

 

در مورد هر سوال، پاسخی را انتخاب کنید که به بهترین شکل شما را توصیف می‌کند. لطفا صادقانه به پرسش‌ها پاسخ دهید (نه آنطور که فکر می‌کنید باید باشید یا آنطوری که درست به نظر می رسد)؛ نگران این نباشید که برخی پاسخ‌ها امتیازتان را پایین می‌آورد. (به پاسخ های ستون “اصلا”: ۱ امتیاز و “به ندرت”: ۲ امتیاز و “اغلب”:۳ امتیاز و “بسیار زیاد”:۴ امتیاز بدهید.)
در انتها مجموع امتیازات خود را جمع بزنید و در بخش تقسیر آزمون اعتماد به نفس، شرایط خود را ارزیابی کنید.

آزمون روانشناسی (آزمون عزت نفس و خودکار آمدی)
سوالات اصلا به ندرت اغلب بسیار زیاد
۱- بجای انجام کاری که معتقدم «درست» است، کاری را می‌کنم که از من انتظار می‌رود آن را انجام دهم.        
۲- وضعیت‌های جدید را با آرامش نسبی مدیریت می‌کنم.        
۳- در زندگی احساس نشاط و شادابی می‌کنم.        
۴- اگر کاری ناپسند به نظر رسد، از انجام آن اجتناب می‌کنم.        
۵- به تلاش کردن ادامه می‌دهم، حتی اگر دیگران تسلیم شوند.        
۶- اگر به سختی جهت یافتن راهکاری تلاش کنم، آن را خواهم یافت.        
۷- به اهدافی که تعیین کرده‌ام دست پیدا می‌کنم.        
۸- وقتی با دشواری روبرو می‌شوم، احساس ناامیدی و یاس می‌کنم.        
۹- من در دسته افرادی قرار می‌گیرم که سخت کار می‌کنند اما به اهدافشان نمی‌رسند.        
۱۰- مردم در مورد کارها و پیشرفت‌هایم فیدبک مثبت به من می‌دهند.        
۱۱- در یک فرآیند باید در مراحل ابتدایی موفقیت را حس کنم، وگرنه ادامه نمی‌دهم.        
۱۲- وقتی بر مشکل فائق می‌آیم، در مورد درس‌هایی که گرفته‌ام می‌اندیشم.        
۱۳- معتقدم اگر سخت کار کنم، به اهدافم می‌رسم.        
۱۴- با افرادی که مهارت‌ها و تجربیات مشابه دارند و آنها را موفق می‌دانم ارتباط دارم.        
جمع کل امتیازات        

تفسیر نتیجه آزمون اعتماد بنفس – خودکارآمدی 

 

  • امتیاز ۱۴ الی ۳۲ : شاید طرحواره نقص و شرم داشته باشید برای کسب اطمینان بیشتر حتما تست طرحواره یانگ را بدهید. دوست دارید اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید. به موفقیت‌هایی که در زندگی داشته‌اید نگاه عمیق‌تری داشته باشید. مایلید بیشتر به کارهایی که انجام داده‌اید توجه کنید؛ این امر وقت و توجه‌تان را به خود اختصاص می‌دهد و شما را از شناخت و استفاده از مهارت‌ها و توانایی‌ها باز می‌دارد. بخش مربوط به نکات روزمره جهت افزایش اعتماد به نفس این مقاله را بخوانید.
  • امتیاز ۳۳ الی ۴۸ : شناخت خوبی از مهارت‌های خود دارید و به توانایی‌های خود باور دارید. اما کمی نسبت به خود سخت‌گیر هستید و این مسئله مانع بهره‌ بردن از تجربیاتتان می‌شود. نکات مربوط به چگونگی بهبود اعتماد به نفس را مرور کنید.
  • امتیاز ۴۹ الی ۵۶: عالی! از هر تجربه به خوبی می‌آموزید و به موانع اجازه نمی‌دهید بر برداشت از خودتان اثر بگذارد. اما، باید اعتماد به نفس خود را تقویت کنید، بنابراین از نکات زیر استفاده کنید تا همچنان مملو از موفقیت باقی بمانید.

 

چگونه اعتماد به نفس خود را بالا ببریم

اولا یادتان باشد اصلا مهم نیست :

  • اعتماد به نفس پایین دارید !
  • با اعتماد به نفس هستید یا نه !
  • چرا من اعتماد به نفس ندارم !
  • اعتماد به نفس من از کودکی ضعیف بوده !

«نظریه‌ی خود کارامدی باندورا» ابزار مناسبی برای بهبود برداشت خود از توانایی‌هایتان است. مهم نیست اکنون میزان اعتماد به نفس شما پایین است یا ضعیف است، می‌توانید آن را بهبود ببخشید. میتوانید آن را به اوج برسانید. اما باید بیش از دیگران به خود و توانایی‌هایتان اطمینان داشته باشید.





:: بازدید از این مطلب : 237
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: